Dag 1 Barcelona med ett härligt VH team

 

Äntligen har det blivit dags att åka till Barcelona! Kunder från hela Sverige har valt att följa med på denna resa till Europas metropol, Barcelona!  Barcelona är en av mina favoorit städer och jag besöker staden ofta. Vi kommer att publicera en blogg med mycket foton om vad som händer under veckan. Skall även försöka få våra kunder, assistenter och syskon att skriva några ord. Torsdagen den 6 augusti samlades vi på Arlanda och då hade vissa rest inrikes från Landvetter och Umeå. Klas fanns på plats på Landvetter och och Agneta på Arlanda och hälsade våra kunder välkomna.

Flygresan gick väldigt smidigt. Väl framme tog vi taxi till hotellet och vi bor på ett design hotell till bra pris i centrala Barcelona.Vi har havsutsikt och vissa bor på 17 våningen, så högt 

Jag har tagit med mig Sophie på resan, som ofta är med VH team på resor och event. 


Agneta bloggar

Arlanda-Barcelona

Sa kom vi, fran olika hall i Sverige till Arlanda for att paborja annu en VH-resa. Den har gangen ar det storstaden Barcelona som ska fa besok av 17 forvantansfulla och glada VH-resenarer. 

Incheckningen av bagage och hjalpmedel gick bra och eftersom alla var hungriga blev det lunch pa en av restaurangerna pa Sky City. I Security blev det lite sniffande pa rullar och hjalpmedel och min rullstol var for bred sa jag fick en egen snygg och trevlig sakerhetsvakt som tog mig till ett annat rum dar jag blev visiterad och godkand. Nar alla kommit igenom fanns det tid for tax-free-shopping och toabesok innan vi skulle boarda planet. Eftersom vi satt utspridda i planet hann vi inte prata sa mycket med varandra men alla hade fatt en mapp med program och kartor att studera under resan.

 

Pa Barcelona flygplats slog varmen emot oss 

Transport med taxi till hotellet gick bra men har betalar man visst extra for bagaget sa taxan blev lite olika for oss alla.. Kort efter det var det dags for var informationstraff med presentation av programet och alla deltagare. Eftersom vi ar i Spanien blir det lite "manana" over det hela och tidsplaneringen. Trotta men jattehungriga gick vi i samlad tropp till terassen utanfor kopcentret alldeles intill och som ni vet ar det alltid spannande att bestalla in mat nar man inte vet vad det ar for nat pa menyn. Men vi lyckades bli matta allihopa och planboken blev tomd pa sina forsta euros.

Sen var det antligen dags att krama kudden i ett val luftkonditionerat rum. Brrrr.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0